Aan de slag
 
AAN DE SLAG
 
DENKKADER
 
PILOTS
"Per pilot zijn doelen afgestemd op de situatie van het team gesteld."
INTERVENTIE
Print pagina
Naam interventie
Leren feedback geven en ontvangen
Doel interventies
Doel is het verfrissen van de regels voor het geven en ontvangen van positieve en negatieve feedback en deze te oefenen.
Focus ligt op werken aan
Kwaliteitscultuur
Rol/taak begeleider
Feedback is een belangrijk hulpmiddel om de kwaliteit van een team te vergroten. Na een introducerend filmpje over doel van feedback geven en ontvangen gaan de docenten zelf aan de slag.

1)Introductie: Elkaar feedback geven: gericht op cultuur Waarom? Elkaar aanspreken op wat je observeert bij de ander/wilt dat de ander anders doet zodat afspraken wél nagekomen gaan worden. Binnen teams (incl. management) geeft iedereen elkaar via speeddate-formule feedback. Je kunt het MT daarnaast nog een extra elkaar feedback laten geven.
2)Laat het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=d_Tsq7qvgW0 zien.
3)Nu zelf aan de slag met feedback geven Richtvraag: Geef de ander op basis van je observatie tijdens deze bijeenkomsten en tijdens jullie reguliere werk feedback op zijn/ haar kwaliteitsbewustzijn tav [SLB]:
zijn/haar  inzet om tot een gestructureerde aanpak van [SLB] te komen.
zijn/ haar inzet om met de pdca te werken bij [SLB].
Voor zichzelf leggen ze vast wat ze gehoord hebben Als het lastig is de feedback zo toe te spitsen op een thema, kan je de feedback natuurlijk ook over alle taken laten geven.
4)Plenair: slotgesprek waarin we relatie leggen van feedback vanuit open benadering en hoe je dat in je werkwijze zou kunnen integreren.
Team of management
Team
In groepjes / individueel of plenair
Plenair (filmpje) en in wisselende tweetallen
Rol/taak begeleider
Benodigd materiaal / voorbereidingen
Computer/internet/digibord (of beamer) en geluid (boxen)
Tips en trucs
Feedback geven en ontvangen lijkt makkelijk en vaak wordt er in teams lacherig over gedaan, maar benader het als een serieuze oefening die bij juiste toepassing veel kan bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs.
Tijd
45 minuten
Bijlagen
Geen bijlages
REAGEREN
E-mailadres:
Plaats hier uw reactie:
Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies
Cookies
 
Wat is een cookie?
Een cookie is een kleine hoeveelheid gegevens, die door een website op de computer van de bezoeker kan worden achtergelaten. Bij een volgend bezoek kan de website deze data weer uitlezen. Cookies zijn nooit toegankelijk voor andere partijen dan de partij die de cookie heeft geplaatst. Cookies van van deze website zijn veilig. Ze kunnen geen persoonlijke informatie verzamelen en zijn veilig voor uw pc, laptop, telefoon of tablet.
 
Welke cookies gebruikt deze website en waarom?
 
Social media
Facebook, Twitter en andere sociale netwerken moeten weten wie u bent om goed te kunnen functioneren.
 
Google Ananlytics
Wij houden uw gebruik van onze website anoniem bij ten behoeve van de gebruikerservaring.
 
Strikt noodzakelijk
Sommige cookies op deze website zijn strikt noodzakelijk en kunnen niet uitgeschakeld worden.
 
Cookies verwijderen of uitschakelen
Cookies kunt u altijd zelf via uw browser-instellingen verwijderen of uitschakelen. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind u onder Help in de meeste browsers. Let op: de meeste websites werken niet optimaal wanneer u cookies uitschakelt.